سوال رياضي دكتر حسابي

٣نفر با هم میرن ساعت فروشی ، ساعت میخرن  30000 تومن. یعنی نفری 10000 تومن دادن. صاحب مغازه به شاگردش میگه قیمت ساعت 30000 تومن نبوده 25000 تومن بوده. برو 5000 تومن بهشون برگردون.

شاگرد مغازه از این 5000 تومن 2000تومنشو واسه ی خودش برمیداره .

 3000 تومن دیگرو میده به اون سه نفر. (نفری 1000 تومن). پس با برگشت 1000 تومن نفری، اونها هرکدوم 9000 تومن دادند. حالا سوال اینجاست اگه 

9×3= 27

2 تومنم که شاگرد مغازه برداشته ، میشه 29 تومن پس اون 1000 تومنه کجاست؟

 
طراح سوال : پروفسور حسابی

مردان بیشتر از زنان از سوسک می ترسند

گروه گل یاس
 
محققان انگلیسی اعلام کردند مردان بیش از زنان از سوسک ‌ها می‌ترسند اما به دلیل بروز ندادن این ترس دچار نوسان شدید ضربان قلب می‌شوند و احتمال سکته‌شان افزایش می‌یابد…
به گزارش مهر، به نقل از کی‌اس‌ال نیوز، زنان پس از دیدن سوسک‌ بلافاصله با زدن جیغ ترس ناشی از دیدن این حیوان موزی را بروز داده و از شدت استرس درونی‌شان می‌کاهند اما مردان نمی‌توانند احساساتشان را بروز دهند و دچار نوسان ضربان قلب می‌شوند.
در این تحقیق مشخص شده که مردان از یک سو به دلیل شنیدن صدای جیغ زنان و سپس دیدن سوسک‌ها و از سویی دیگر به دلیل اینکه می‌بایست این حیوانات موزی را بکشند دچار نوعی نوسان شدید روحی و ترس درونی می‌شوند که این ترس می‌تواند منجر به سکته قلبی شده و خطر مرگ ناگهانی را افزایش دهد.
در نتایج این تحقیق اعلام شده که مردان بهتر است به جای حفظ غرورشان در جمع بلافاصله پس از دیدن این حیوانات موزی ترس‌شان را با زدن فریاد بروز دهند تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

بازتاب در هنر عکاسی

گروه گل یاس
ادامه نوشته

تصاویر متحرک جذاب و دیدنی

گروه گل یاس
ادامه نوشته

سیب

 

 

درخت سيب در بيشتر نقاط دنيا پرورش داده مي شود و سيب ميوه ايست كه مي توان گفت در هر جاي دنيا وجود دارد و همه مردم دينا انرا مي شناسند.

در سرزمين کهن ما ايران اين درخت بصورت وحشي در جنگل هاي شمال وجود دارد در لاهيجان و رودسر آنرا آسيب ، هسي و هسيب و در مازندران به آن سه مي گويند .

سيب انواع مختلف درد . انواع وحشي آن كوچك و پرورش يافته آن درشت و برد مي باشد . سيب نوع ترش و شيرين دارد .

تركيبات شيميايي:

سيب داراي ويتامين و مواد مغذي زيادي است و بي مناسبت نيست كه يك ضرب المثل انگليسي مي گويد كه خوردن يك سيب در روز شما را از رفتن نزد دكتر بي نياز مي كند.

موادي كه در يك سيب متوسط وجود دارد بشرح زير است :

انرژي                         258 كالري

پروتئين                       1/2 گرم

چربي                       1/6 گرم

مواد نشاسته اي      59/6 گرم

كلسيم                   24 ميلي گرم

فسفر                    10 ميلي گرم

آهن                      1/2 ميلي گرم

ويتامين آ                360 واحد

ويتامين ب 1            0/15 ميلي گرم

ويتامين ب 2           0/08 ميلي گرم

ويتامين ب 3           0/1 ميلي گرم

ويتامين ث             18 ميلي گرم

نکته مهم اينکه ويتامين هاي وجود در سيب بيشتر در پوست سيب وزير پوست آن قرار درد بنابراين آنهايي كه مي توانند پوست سيب را هضم كنند بهتر است كه آنرا با پوست ميل كنيد و اگر مي خواهيد پوست آنرا بكنيد بهتر است كه سيب را خيلي نازك پوست كنبد

خواص داروئي:

1)سيب يك ميوه قليايي است و تميز كننده بدن است و بعلت درا بودن پكتين زياد آب اضافي بدن را خارج مي سازد

2)سيب را مي توان براي برطرف كردن اسهال حتي براي كودكان بكار برد . بدين منظور سيب را بايد رنده كرد و استفاده نمود .سيب را مي توان پخت و براي آنهايي كه روده تنبل دارند آن را روي آتش ملايمي بپزيد البته حتما ازظرف لعابي يا تفلان استفاده كنيد زيرا به اين طريق پكتين  و ويتامين هاي آن حفظ مي شود.

3)شربت سيب بهترين دارو براي درمان سرفه و گرفتگي صدا مي باشد .براي تهيه شربت سيب يك كيلو سيب را شسته و با پوست قطعه قطعه كنيد و در يك ليتر آب بپزيد سپس آنرا با پارچه نازكي صاف كنيد و چند تكه قند به آن اضافه كنيد و دوباره روي آتش ملايم قرار دهيد تا قوام بيايد و آن را از روي آتش برداريد روزي سه تا چهار فنجان از اين شربت بنوشيد.

4)سيب داراي مقدر زيادي كلسيم است و كلسيم سيب به بدن كمك مي كند كه كلسيم غذاهاي ديگر را نيز جذب كند.

5) خوردن سيب يبوست را برطرف مي كند و براي خستگي مفرط مفيد است

6) دم كرده برگ درخت سيب ادرار آور است و درمان كننده التهاب كليه و مثانه ميباشد.

7) نوشيدن آب سيب داروي موثري براي درمان سرماخوردگي و گرفتگي صدا و سرفه است.

8) سيب مقوي كبد و اشتها آور است.

9)سيب براي درمان تنگي نفس بسيار مفيد است حتي بوئيدن سيب نيز اين خاصيت را درد

10)سيب پخته تقويت كننده معده و كبد و دفع كننده سودا  و سموم بدن است .

11)سيب حرارت را از بدن خارج مي سازد .

12) سيب را رنده كنيد و در دستمال بپيچيد و روي چشم بگذاريد درد چشم را برطرف مي كند.

13) خوردن سيب حتي براي آنهايي كه بيماري قند دارند مفيد است چون قند خون را بالا نمي برد.

14) كسانيكه مي خواهند لاغر شوند حتما بايد سيب را با پوست بخورند .

15) دم كرده گل سيب داروي سرفه و تورم مجراي تنفسي است

16) سيب داروي خوبي براي درمان زخم ها مي باشد

17) سيب بهترين دارو براي سوء هاضمه است زيرا داراي مقدر زيادي پكتين مي باشد

18) آب سيب را حتي مي توان براي تنقيه استفاده كرد . اين تنقيه براي بيماريهاي روده بسيار موثر است.

19) پوست سيب را مانند چائي دم كنيد و بياشاميد اين چائي بهترين دوست كليه است .

20) آب سيب را با آبميوه گيري در منزل تهيه كنيد و فورا آنرا بنوشيد زيرا در اثر ماندن آنزيم هاي خود را از دست مي دهد .

21)آب سيب براي زيبايي پوست استفاده زيادي دارد بخصوص براي از بين بردن چين و چروك پوست موثر است بدين منظور آب سيب را صبح و شب روي پوست گردن و صورت بماليد و ماساژ دهيد البته هميشه آب سيب تازه استفاده كنيد.

استفاده ديگر از سيب براي لطافت پوست سيب پخته است سيب را بپزيد و سپس له كنيد و با شير مخلوط كنيد و اين مخلوط را بصورت نيم گرم روي پوست بگذاريد و پس از چند دقيقه آنرا برداريد .

خواص سيب ترش

1-سيب ترش قابض است و حالت استفراغ و دل بهم خوردگي را از بين مي برد.

2-سيب ترش را بپزيد درمان اسهال خوني است

3-آب سيب ترش مخلوط با انار براي تقويت معده و درمان اسهال و دل بهم خوردگي بكار مي رود

4- رب سيب ترش علاج اسهال ، استفراغ و درد و غم است

5- مرباي شكوفه سيب براي ضعف معده و ازدياد نيروي جنسي مفيد است

6- سيب ترش براي آنهائيكه مزاج گرم دارند بسيار مفيد است بالعكس آنهائيكه مزاج سرد دارند بايد سيب شيرين بخورند

سيب در قديم معالج نقرس و بيماريهاي عصبي بوده است

مضرات :

همانطور كه قبلا گفته شد سعي كنيد هميشه سيب را با پوست بخوريد زيرا مقدر زيادي پكتين در پوست سيب وجود دارد سيب هايي كه در بازارهاي داخل ايران يا آمريكا و كانادا بفروش مي رسد روي آن داراي يك لايه چربي براي حفاظت آن مي باشد بنابراين حتما اين سيب ها را بدقت بشوئيد آنهائيكه دراي معده ضعيف هستند بايد سيب را بسيار نازك پوست بگيرند كه پكتين ها و ويتامين هاي آن از بين نرود .

کوچه

 

کوچه

در خم کوچه  ناگهان  با شوق

میرسم    عاشقانه   در   بر    او

او  به  رفتن   شتاب   می ورزد

چشم من محو روی  و  پیکر او

دیر گا هیست کار من این است

پشت  دیوار   می روم  هر روز

تاکه چشمش به چشم  من افتد

در دلم هست شعله ای جانسوز

عشقِ  او  ذره  ذره   جانم   را

در وجود خود آب می سازد

و   دلم    هستیِ   تمامش   را

پیش   او   عاجزانه     می بازد

من همه تن دو چشم  میگردم

او  دوباره  عبور  خواهد کرد

باز  در جسم  و  در تمامِ   دلم

یادش آخر ظهور خواهد کرد

می رود او و من دوباره خموش

سر  به   دیوارِ   غصه ها   دارم

برزبان  چون  نمی توانم  گفت

رازِ   سینه    به   سینه     بسپارم

دل نوشته های من :

*خدایا آگاه گردان مرا با یادت در لحظات بی خبری .

*خدایا ایمانی به ما بده که هیچگاه از تو مایوس نشویم.

*خدایا به ما سعادت بده وما را گرفتار گناه نکن.

*خدایامارا شاکر نعمت های خودت قرار بده.

*خدایا به ما آنچنان حلال بده که نیازی به حرام نداشته باشیم.

*خدایا پرلذت ترین زندگی را به ما عنایت کن.

*خدایا حلاوت نماز را به مابچشان.

*خدایا برای امتحانهایی که از ما می گیری به ما ظرفیت عنایت کن.

 

ادامه نوشته

با عشق دعا کن...

اگر با کلمات دعا می کنی کلمات را از عشق پر کن و آنها را از اعماق قلبت برای خدا باز گو کن...

وقتی دعا می کنی با بیشترین حد توکل و اعتمادات به حضرت حق دعا کن ،دستانت را به هم بچسبان،چشمانت را ببند واز ته قلب با او سخن بگو،به خدا نشان بده كه حاضري تمام وجودت را به پايش قرباني كني...

با صداي بلند دعا نخوان وخيلي هم آهسته صحبت نكن،راحت و ساده سخن بگو و بگذار تا قلبت هر چه را مي خواهد به حضرت دوست بگويد،آن كلماتي كه از ژرفاي دل بيرون مي آيند،باعث جلاي روحت مي شوند و شعف وشوق مي آفرينند...

هر گاه كه دعا مي كني روي هر كلمه مكثي كن و معناي آن را با هر نفس به درون قلبت بفرست و اين كلمات را تمام روز در دلت نگه دار ،اين واژه هاي مهمان دلت ،آرامش و اطمينان را برايت به ارمغان خواهند آورد.

                    امتحان كن..

طبیعت

 

عکس بسیاز زبیا از طبیعت - اسکرین سیور      طبیعت  کوه و دریاچه       پس زمینه ویندوز - عکس درخت تنها

 

 زیباترین منظره پاییزی استرالیا   عکس غروب زیبا در ساحل دریا       طبیعت زیبای کوهستان در اروپا

ادامه نوشته

شاعرانه

 

 


روزعبور

آنچه با من انچه با تو

آنچه با من آنچه با تو

باز  امشب  در  دلم  آتش زدی                      سوختی هرآنچه با  من زنده بود

رفتم  و  در گوشه ای   انداختم                       هر چه را با عاشقی آکنده  بود

 

من دوباره  سردِسردم همچو یخ                     تو  دوباره  داغ   تا  آبم  کنی

من  به  مهمانی  اشکم   تا  سحر                    تو به فکر اینکه بی خوابم کنی

                

 باهوس هرآنچه بود و آنچه  بود                    درخودت پنهان وپنهان ترکنی

عشق وقلب ودوستی را، بی گناه                    می کُشی تا که چه راباور کن؟

 

آنچه بامن آنچه باتو هر شب است                 فرق  بین آسمان است وزمین

من درآغوش غمم هر شب  ولی                    تو درآغوش هوس خوابی،همین

 

با تو از عشق  وحقیقت  گفته ام                     فکرتو درجای وکارِ دیگرست

آن گل عشقی که پایت  کاشتم                    پیشِ چشمان هوس بین پرپراست

 

قصه  من  قصه  دلداده گیست                      کاش  با من تا  خدا  می آمد

کاش گاهی آسمانی می شدی                       کاش از خاک زمین پرمیزدی

 

باتوام ای خوبِ خوبِ خوبِ من                    لحظه ای با عشق همراهی بکن

گرنبودم آنچه می خواهی  زمن                      بازگرد وهرچه می خواهی بکن

 

 

 

سکوت

*شخص خردمند وقتی که دیگران سخنانشان را به پایان رسانده اند سخن می گوید.

*من با سکوت کردن نقایص دیگران رادر می یابم و عیب های خودم رابر طرف میکنم.

*اگر شما نمی دانید چگونه حرف بزنید بهتر است بیاموزید که چگونه سکوت کنید.

*اگر شما از خود مطمئن نیستید سکوت ایمن ترین سیاست است.

*سخن گفتن چون نقره ارزشمند است وسکوت کردن چون طلا.

*وقتی شما  از کوهی بالا میروید حرف نزنید سکوت و آرامش صعود را عطا می کند.

*سکوت جایگزین خوبی برای مغزهاست.

*سکوت کامل بهترین نوع انکاراست.

*سکوت هنر بزرگ گفتگوهاست.

جمله های دیوار خانه شما:

*چشمه باش نه لیوان آب تا بتوانی رنج ها را در خود حل کنی.

*دیگران را ببخش نه به خاطر آنکه آنها سزاوار بخششند بلکه به این خاطر که تو سزاوار آرامشی!

*قبل از آنکه آدرست را عوض کنی تفکراتت را عوض کن!

*دعاهای ما باید از"خدایاشرایطم را تغییر بده" به "خدایا مرا تغییر بده" تغییریابد.

*شما آهن ربایی زنده هستید در مورد هر چه بیندیشید همان را به خود جذب می کنید!

*برای «تحول» کافی است نرم افزار فکرت را تغییر دهی!

*مهرورزی یکی از راههای شادمانگی است.

*هرگز مقایسه نکنید اولین مقایسه کننده شیطان بود!

*حتی خداوندهم به قضاوت نمی پردازدمگر بعد از آنکه انسان عمر خود رابه پایان برساند.