محمد ریاحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: نشست های مشترک متعددی بین سازمان حفاظت محیط زیست و یونسکو با هدف بررسی وضعیت ژئوپارک قشم برگزار شده که در نهایت تشکیل کارگروهی تخصصی برای این منظور پیشنهاد شده است.

وی اظهار داشت: پیشنهاد تشکیل این کارگروه به رئیس جمهوری داده شده و این پیشنهاد در حال بررسی است و منتظر اعلام نتیجه از سوی دفتر رئیس جمهوری هستیم.

ژئوپارک قشم در سال ۲۰۰۶ به عضویت شبکه جهانی ژئوپارک‌ ها درآمد و همچنان تنها ژئوپارک کشور و خاورمیانه به شمار می‌ رود.

ژئوپارک‌ها هر چهار سال یک بار توسط شبکه جهانی ژئوپارک‌ها (GGN) مورد ارزیابی قرار می گیرند و چنانچه عملکرد مناسب و مطابق با استانداردهای این شبکه را داشته باشند، عضویت آنها به مدت چهار سال دیگر در شبکه جهانی ژئوپارک‌ها زیر نظر یونسکو تمدید می‌ شود در غیر این صورت از فهرست خارج می شوند.

ژئوپارک قشم به عنوان تنها ژئوپارک ایران پیش از این از سوی متخصصان بررسی شد. آنها اعلام کردند که این ژئوپارک معیارهای ماندگاری دراین فهرست را ندارد از این رو یونسکو برای برطرف کردن نواقص آن مهلتی را تعیین کرد تا در صورت برطرف کردن نواقص، ماندن آن در فهرست تمدید شود.

.....